Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

.

Monday 27 February 2012

Doa para malaikat untuk orang bertaubat dan mengikuti jalan al-Qur'an

Surah Ghafir ayat 7-9








7) "Wahai Tuhan kami! RahmatMu dan IlmuMu meliputi segala-galanya; maka berilah ampun kepada orang-orang yang bertaubat serta menurut jalanMu, dan peliharalah mereka dari azab neraka.

8) "Wahai Tuhan kami! Dan masukkanlah mereka ke dalam Syurga "Adn" yang Engkau telah janjikan kepada mereka; dan (masukkanlah bersama-sama mereka): orang-orang yang layak di antara ibu bapa mereka, dan isteri-isteri mereka, serta keturunan mereka. Sesungguhnya Engkaulah jua Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana.

9) "Dan peliharalah mereka dari (balasan) kejahatan-kejahatan (yang dilakukannya); dan (sebenarnya) sesiapa yang Engkau pelihara pada hari itu dari terkena (balasan) kejahatan-kejahatan (yang dilakukannya) maka sesungguhnya Engkau telah mengurniakan rahmat kepadanya; dan yang demikian itulah kemenangan yang besar (nilainya)".

2 comments:

  1. Asslm ustaz,ustaz sy ingin bertanya adakah org yang telah mlakukan zina tetapi telah bertaubat nasuha boleh masuk syurga?adakah telah terhapus segala amal kebaikan yg telah dilakukan oleh org zina itu disebabkan dosa besar tersebut?..bagaimana pula kalau dia benar2 bertaubat tidak akan mengulangi lagi dosa itu,adakah amal2 kebaikan yg lepas kembali semula kepadanya?..adakah dosa zina tersebut masih boleh diampunkan setelah benar2 bertaubat tidak akn mengulangi lagi perbuatan itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah. sekiranya anda benar2 ikhlas dan bertaubat nasuha daripada perbuatan tersebut. Yakinlah sesungguhnya Allah Maha Pengampun dari dosa-dosa besar.

      Delete